ロレックススーパーコピー ブランドコピー激安 クリスチャンルブタン財布コピー ジャガールクルトスーパーコピー

I går kom julklappen

Julen har passerat och de flesta julklapparna är sedan länge öppnade. De flesta, inte alla dock. Ganska många julklappar verkar ha blivit öppnade långt efter julafton i år och en del inte alls. Som inbiten näthandlare så klickar jag hem de flesta klapparna via nätet. Jag julklappsshoppar i morgonrocken och raggsockorna, slipper trängas och leta i varuhusen på stan. Det brukar fungera alldeles utmärkt.

I år har dock rapporter om slingrande köer och kaos vid utlämningen grumlat den smidiga ehandeln lite grann. Många fick köa både länge och väl innan de fick paketen i famnen. Jag hade större problem med att utlämningsställena var så många och spridda. Men, det absolut tråkigaste i det hela är att så stor procent av julklapparna uteblev. Uteblivna leveranser verkar ha drabbat många i min bekantskapskrets. Hos oss blev sonen blev värst drabbad där utdelningen blev 0% faktiskt. Inget av det vi beställde kom fram. En del kom inte alls och en del kommer nu nästan 3 veckor efter julafton. Far Cry 3 från cdon dök upp i går exempelvis. Hobbiten i bokform från Adlibris uteblev helt. Att sitta med julklappspapper utan innehåll, bara med vaga löften att det kommer nog snart, hoppas vi, känns sådär gissar jag. Nå, jag har glada barn som är tillfreds och tar det mesta med en klackspark så det ordnade sig hos oss. Däremot så är jag förvånad över nonchalansen hos de företag som lovar leverans utan att ha teckning bakåt hos sina leverantörer. Jul är jul, det är viktigare att hålla sina löften då. Lite sorgligt är det ju också att de som är ärliga med sina leveransmöjligheter är förlorarna i detta. På Bokus sida stod att de inte kunde leverera Hobbiten innan jul, därför valde vi Adlibris i stället för hela bokordern. Snopet för Bokus, snopet för oss som blev utan och mumma för Adlibris som i princip ljög sig till den ordern. En försäljningsstrategi jag inte tror håller i längden dock.

Uteblivna julgranar fick stora uppslag över nyhetssidorna då det begav sig med ehandeln. Uteblivna julklappar verkar vara något vi får räkna med och acceptera nu när ehandeln mognat. Eller? Vad säger ni ehandelsjättar som har dålig koll på ert lagersaldo?

11. januari 2013 av CharlotteW.
Kategorier: ehandel, kundservice | Taggar: , | Lämna en kommentar

Lämna en kommentar

Obligatoriska fält är märkta med *