ロレックススーパーコピー ブランドコピー激安 クリスチャンルブタン財布コピー ジャガールクルトスーパーコピー

Bara leverantör eller lite mer?

Många ehandlare råkar ut för det tråkiga och otidsenliga att de nekas att sälja ett varumärke eftersom de bara har försäljning på nätet. För mig är det obegripligt att man fortfarande ser ehandeln som en ojuste konkurrent till den fysiska butiken. Det är märkligt att man som leverantör inte ser det som en god affärsmöjlighet att nå ut i ytterligare kanaler med sina produkter och därmed kan nå fler och bli starkare. Lyckligtvis så har jag gått fri från detta trams under mina år som ehandlare och aldrig hamnat i dessa diskussioner. Kanhända har jag haft tur eller så är några branscher mer bakåtsträvande än andra.

Vad jag däremot ofta funderar över är hur olika leverantörer tänker kring försäljning och exponering av både produkter och varumärke. Många leverantörer släpper alla tankar kring försäljning då de levererat sina lådor till mig som handlare. Detta är minst lika märkligt för mig. För ska jag komma tillbaka och köpa mer hos dem så måste jag ju i min tur sälja varorna vidare till slutkund. Det är en lång kedja som måste fungera både för försäljning men även för returer och eventuella reklamationer. Så klart förväntar jag mig inte att de ska sälja sakerna åt mig men jag säljer absolut bättre av de produkter och varumärken där jag har en intresserad leverantör och distributör. Där det finns en dialog och en pågående diskussion för att hitta rätt och göra bättre i säljprocessen där blir det helt enkelt bättre resultat. Håller en leverantör inte måttet här så blir inte samarbetet långvarigt och det tror jag är ett minst lika stort hot mot dinosaurieleverantörerna som det förstnämnda.

En av favoritleverantörerna hos Svenska Inredningsbolaget

17. september 2012 av CharlotteW.
Kategorier: ehandel, reflektioner | Taggar: , | Lämna en kommentar

Lämna en kommentar

Obligatoriska fält är märkta med *