ロレックススーパーコピー ブランドコピー激安 クリスチャンルブタン財布コピー ジャガールクルトスーパーコピー

Telefonförsäljning var god dröj

Det ringer mycket nu, det är många inkommande säljsamtal både i arbetsmobilen och hemtelefonen. Just nu passar dessa samtal extremt dåligt eftersom jag är inne i en fas av fokus och nya tag för mitt företag. Jag behöver lugn i huvudet och inte bli avbruten av dessa, just nu, ointressanta samtal. (På hemtelefonen ringer de osvikligen mitt i middagsmaten, vilket är ett annat helt obegripligt fenomonen.) Telefonförsäljning är alltså rejält ovälkommet just nu. Hör ni det alla ni som är på väg att greppa luren och slå mitt nummer?

Jodå jag fattar, för att driva företag måste man sälja (och någon måste köpa). Det är bara det att telefonen inte är mitt medium, varken för att sälja eller köpa. Jag är ingen mästare på kalla samtal i mitt eget företagande och löser det genom att sälja på annat sätt. Dessvärre är jag inte heller någon mästare på att ta emot kalla samtal heller. Ett samtal som avbryter mig mitt i något för att få in mig på en ny tanke och sedan slå till på varan eller tjänsten. Det känns inte möjligt att det någonsin kommer att fungera. Jag skulle vilja nixa min arbetsmobil också men det går ju som bekant inte. Så hörrni alla telefonförsäljare ring inte mig, det är ingen idé. Om ni ändå struntar i min uppmaning så här är min önskelista:

  • Sluta ställ frågan om jag har tid en stund. Det har jag inte och ni struntar ändå i svaret.
  • Inget samtal tar bara två minuter.
  • Skippa kringsnacket, berätta snabbt vad ni säljer, vad jag tjänar på det och vad det kostar mig.
  • Att ni pumpar mig på information kring min annonseringsstrategi, sökbarhet och marknadsföringstankar gör mig bara irriterad.

Slutligen, om jag inte förstår storheten av er produkt eller tjänst så beror det på att ni inte lyckas förklara på ett vinnande sätt (eller att tjänsten helt enkelt är dålig). Hem och öva, men gör det på någon annan.

Häng gärna med mig i sociala media, där pratar jag gärna. Mail läser jag också om du lyckas formulera dig lockande och informativt. Det är de kalla samtalen jag inte vill ha. Ok?

 

20. mars 2012 av CharlotteW.
Kategorier: Företagande | 2 kommentarer

Kommentarer (2)

  1. Pingback: Telefonsäljare, gör om gör rätt « Anders Lindh bloggar

  2. Jag instämmer med CharlotteW. – telefonfärsäljning är så jobbigt!!! Tack för att det finns såna communityn som http://www.tellows.se/ där man kan söka nummer och hjälpa andra som har samma problem. Lämna oss ifred ni telefonförsäljare!

Lämna en kommentar

Obligatoriska fält är märkta med *