ロレックススーパーコピー ブランドコピー激安 クリスチャンルブタン財布コピー ジャガールクルトスーパーコピー

Kundtjänst till er tjänst

Mitt i julpaketpackningen tar tonern slut i skrivaren. Den byts i all hast för att hinna skriva ut ordrar och fakturor, packa klart och skicka ut i tid. Men se den toner som jag köpt in funkade inte! Det blev bara blurr då jag skrev ut. Jag har inte lust och inte tid att trassla, tusan också. Jag trixar och försöker mecka för att se om det ordnar till sig, men inte. Orderbekräftelser och fakturor som ser ut som skrutt funkar ju inte att skicka till kund. Ringer till kundtänst där jag beställt tonern. De har öppet lite då och då men inte nu, på en fredag är stängt enligt deras telefonsvarare. Mailar dem i stället och drar sedan ut på stan för att leta butik som säljer den toner jag behöver. Hittar, går tillbaka, installerar och det funkar att skriva ut igen. Gör klart och skickar iväg paketen.

Behöver jag nämna att det var en förmiddag som stal energi. Tonern blev himla dyr, inräknat den felaktiga som först köptes, den nya som panikhandlades för en betydligt dyrare peng och den tid det tog att få ordning på allt. Ett par timmar senare får jag svar från kundtjänsten och efter lite mailväxling så är jag fortfarande inte på det klara med vad jag får som ersättning, lämna igen eller hur det blir. Det är här jag tänker att det är nyttigt att testa andras kundtjänster. Lära av deras misstag och göra bättre själv. Här är min fulla övertygelse att man måste vara som IKEA. Bara byta grejerna och se till att kunden är nöjd om något trasslar, inget snack. I mitt fall här så kan man tycka att misstaget var litet. Det kan absolut hända att något man levererar är defekt. Men för att få tillbaka mig som kund hade de behövt göra så mycket mer än att leverera en formell reklamationsblankett. De hade behövt överraska mig. Inte bara göra det som de enligt lag måste, dvs låta mig lämna tillbaka det jag köpt som inte funkar. Det behövs inte så mycket, de hade kunnat ringa, de hade kunnat säga att nya patroner kommer utan blankett eller bara bjuda på det inträffade. En arg och besviken kund behöver få något positivt tillbaka, inte sega mailväxlingar och formella blanketter. Hur många företag inser egentligen försäljningspotentialen som finns i den egna kundtjänsten? Jag köper mina färgpatroner någon annanstans nästa gång. Och ser till att lyfta mina egna kundkontakter till högre höjder än detta.

02. december 2011 av CharlotteW.
Kategorier: ehandel | Taggar: , | Lämna en kommentar

Lämna en kommentar

Obligatoriska fält är märkta med *